Saturday, February 5, 2011

Pipi Montel

5 Sebab Suka Pipi Montel
In my house, aku selalu minum air masak banyak-banyak. Selalu makan sayur and buah such as orange Mandarin, manggo n betik. Tiap-tiap malam selalu minum susu panas. Jarang minum air sejuk. Semua ini semata-mata aku tak mahu sakit-sakit. Nanti muka cengkung nampak tak comel (cakap macam aku muka buat comel). Sebab apa yer aku suka pipi montel??
  • boleh cubit lama-lama
  • nampak sihat
  • sedap mata memandang
  • boleh cover jerawat (jerawat berlambak la kat muka)
  • keserian terserlah (kalu tak amik air wuduk, o tak mandi pagi, jangan harap muka berseri)



5 Sebab Tak Suka Pipi Cengkung
Masa aku demam, habis susut badan aku. tak makan langsung. dah kering dah. Selepas beberapa hari barulah aku sihat. Lepas sihat, dah lama tak tenok cermin. So I pown tenok la..
MasyaAllah!!!! Nak aj aku jerit. Betapa cengkung nya pipi aku. I relly hate pipi yang cengkung. Nak tahu sebab apa??
  • Nampak tak sihat
  • macam mayat hidup
  • Mata aku bulat n menonjol, so tak sesuai kalu muka aku cengkung
  • nampak tak berseri
  • NOT MY TASTE!!


p/s: pun begitu, tak semestinya pipi cengkung nampak tak sihat kan?? bergantung kepada bentuk mata, warna kulit, bentuk bibir n so on. Kadang-kadang, pipi montel pown nampak tak ok juga. The different structure of face give a different opinion on the people's eye. Tetapi yang paling penting, heart must be perfect. Penampilan dan bentuk wajah yang sempurna bukan menjadi garis panduan untuk menarik perhatian orang, tetapi hati yang bersih. So kita seimbangkanlah zahir dan batin. Biar kedua-duanya nampak sempurna di mata manusia dan juga Maha Pencipta.

No comments:

Post a Comment