Friday, February 18, 2011

Erti Sebuah Persahabatan & Percintaan


Setiap manusia pasti tidak terlepas memerlukan seseorang sebagai peneman menjalani kehidupan ini. Tetapi setiap hubungan yang terjalin sesama manusia pasti ada bahagia dan dugaannya. Terdapat pelbagai cara untuk mengatasi hubungan yang semakin rapuh di kalangan manusia. Ada yang boleh diatasi, ada yang sukar sehingga meniti saat-saat putus hubungan. Jika kedua-dua hati masih mahu bersama, tidak mustahil untuk bersama. Tetapi jika salah seorang sahaja yang mesih mahu bersama, sedangkan seorang lagi tidak mahu bersamanya, maka hubungan yang terjalin selama ini adalah sia-sia.
Erti Sebuah Sahabat
Maksud: Seorang insan bukan dari kalangan keluarga, seseorang yang boleh dijadikan teman dikala sunyi, gembira mahupun sebagai meluahkan perasaan dan rahsia.
Pengalaman: aq ni bukanlah seorang yang pandai berkata-kata, bukanlah seorang yang pandai simpan rahsia.. Tetapi aq rasa erti sebuah sahabat hanyalah peneman dikala kita happy sahaja. Bila kita sedih, sorang pown xde yang tolong temankan. And aq telah kehilangan seorang kawan. Until now i still remember him. But aq x slah kan dia. Kerana akibat sifat diriku yang naif, ketinggalan zaman telah menyebabkan hubungan ini terputus.
Tetapi dari pengalaman yang aq dapat, aq akan cuba manfaatkan sebaik mungkin. Aq tak kisah jika kehilangan ramai kawan. Tetapi aq kisah jika aq kehilangan kawan-kawan yang aq sayang.
Sakura & Ino...huurrmm...2 sahabat yang mempunyai 2 sifat yang berbeza. N same with me. Setiap kali aq tenok 2 gadis ni, i will remember him. Ino yang pentingkan populariti, kecantikan & tarikan aq lebih tujukan kepada sahabat aq. Manakala Sakura, yang lemah, tetapi memperbaiki diri untuk menjadi kuat lebih ditujukan kepada aq.
**Kepada sahabat ku, harap kau baca what i'm writing about. Even many years kita x pernah jumpa, even many times we argue, i still accept u as a friend.MySpace
*************************************************************************************

Erti Sebuah Cinta

Maksud: Seseorang yang menjadi peneman hidup dikala saat gembira mahupun duka & sentiasa menyokong kita dari belakang. Selain ibu bapa, suami/isteri, kekasih, Allah S.W.T & Nabi Muhammad S.A.W juga adalah kekasih kita.

Pengalaman: Selama aq hidup, aq dah merasai cinta sejak ayahku, Jum'at bin Tariman mengazankan di telingaku after aq lahir di dunia ini. Dah merasai kasih sayang daripada my mom n my daddy. Aq juga dah merasai kasih sayang Allah S.W.T & Nabi Muhammad S.A.W. Buktinya, setiap kali aq nak buat kerja jahat, memang susah aq nak buat. Sehinggalah aq digelar budak nerd.

Pengalaman bercinta dengan kekasih?? Bagiku kekasih sama je taraf macam kawan. Tapi yang lainnya, pasangan couple 2 jeles tahap gaban. Cemburu macam dia 2 isteri/suami orang. Padahal bertunang pun tak lagi, ada hati nak jeles n buat maksiat. Suami Isteri lagilah jauh. Saya budak sekolah....Saya tak kerja lagi...Harap maklum!MySpace

**Shhh....Tapi saya minat dekat seseorang. Bagi saya dia matang n punya pendirian. Tapi saya dah meluahkan dekat dia. And we decided putus sebagai kawan. Tapi setiap kali saya berjalan seiring dengan dia 0 yang berkaitan dengan dia, pipi saya jadi merah. Saya malu...MySpace

No comments:

Post a Comment